~~~~~~Lilypie Fifth Birthday tickers ~~Lilypie Second Birthday tickers~~~~~~

Monday, August 29, 2011

她来听我的演唱会

她来听我的演唱会, 在十七岁的初恋第一次约会
男孩为了她彻夜排队,半年的积蓄买了门票一对
我唱得她心醉, 我唱得她心碎

三年的感情一封信就要收回,她记得月台汽笛声声在催
播我的歌陪着人们流泪,嘿陪人们流泪
她来听我的演唱会

在二十五岁恋爱是风光明媚,男朋友背着她送人玫瑰
她不听电话,夜夜听歌不睡
我唱得她心醉,我唱得她心碎
成年人分手后都像无所谓
和朋友一起买醉卡拉ok
唱我的歌陪着画面流泪,嘿陪着流眼泪
我唱得她心醉,我唱得她心碎

在三十三岁真爱那么珍贵,年轻的女孩求她让一让位
让男人决定跟谁远走高飞,嘿谁在远走高飞
我唱得她心醉,我唱得她心碎
她努力不让自己看来很累
岁月在听我们唱无怨无悔
在掌声里唱到自己流泪,嘿唱到自己流泪
她来听我的演唱会

在四十岁后听歌的女人很美,小孩在问她为什么流泪
身边的男人早已渐渐入睡

她静静听着我们的演唱会

She came to my concert, at the first date at seventeen;
The first love queued a whole night for a pair of tickets,
spent half a year's saving;
My song made her happy, yet sad;

A letter came three years later,
withdrew the love shared;
She remembered the steam whistle at the train station, hastened her steps;
broadcasting my song, moved many to tears;
hey, moved many to tears;
She came to my concert.

Beautiful love at 25,
but the boyfriend sent roses to other girls;
She refused to answer phone calls;
spent sleepness night in my songs;
My song made her happy; yet sad;
Love doesn't seem matter for adults;
She went to Karaoke with friends for drinks;
Sang my song and teared with the MV;
hey, teared with the MV;
My song made her happy; yet sad.

True love is precious at 33;
younger girls asked her to give up the beloved;
Let the man choose whom he loves; whom he loves;
My song made her happy; yet sad;
She tried hard not to look tired;
We sang the song with no regrets while years passing on;
Sang the song till tears fell down in the applause;
hey, sang the song till tears fell down.

Women who listens to music after 40, are true beauties;
Her kids asked why she cried;
her husband fell asleep at her side;
She listend to our concert quietly.

十七岁的初恋的男孩没有带我去他的演唱会,但我相信那是因为张学友没有来西安;坐在自行车后座听他唱情网,是最初最美的邂逅;

二十五岁遇到亲爱的老公,一切开始风光明媚;145巴士最后面的座位,摇晃着从大巴窑到荷兰村,听他唱吻别,是最真最美的邂逅;

现在的三十三岁,希望不要有年轻的女孩出现,不要给他坐怀不乱的考验,在时间地点和人物都对的恋情中,一直到老;

四十岁以后,我还会听歌,还会扮美;

你还要爱我宠我,陪我听他的演唱会。



No comments:

Post a Comment